dimecres, 25 d’octubre del 2017

Responsabilitats dels delegats de prevenció

Article 36. Competències i facultats dels delegats de prevenció ( Llei de prevenció de riscos laborals de 1995)

1. Són competències dels delegats de prevenció , entre altres, les següents:

a) Col·laborar amb la direcció de l'empresa a millorar l'acció preventiva. 
b) Promoure i fomentar la cooperació dels treballadors en l'execució de la normativa sobre prevenció de riscos laborals. 
c) Ser consultats per l'empresari sobre les decisions a què es refereix l'article 33 d'aquesta Llei, abans que siguin executades. 
d) Exercir una tasca de vigilància i de control sobre el compliment de la normativa de prevenció de riscos laboral


2. En l'exercici de les competències atribuïdes als delegats de prevenció, aquests estan facultats per: 

a) Acompanyar els tècnics en les avaluacions de tipus preventiu de l'ambient de treball
b) Tenir accés a la informació i la documentació referent a les condicions de treball 
c) Ser informats per l'empresari sobre els danys produïts en la salut dels treballadors quan aquest n'hagués tingut coneixement; els delegats es poden presentar, encara que sigui fora de la seva jornada laboral, al lloc dels fets a fi de conèixer-ne les circumstàncies. 
d) Rebre de l'empresari les informacions que aquest hagi obtingut de les persones o els òrgans encarregats de les activitats de protecció i prevenció de l'empresa
e) Dur a terme visites als llocs de treball per exercir una tasca de vigilància i de control de l'estat de les condicions de treball i poder, amb aquesta finalitat, accedir a qualsevol zona i comunicar-se durant la jornada amb els treballadors, de manera que no s'alteri el desenvolupament normal del procés productiu. 
f) Exigir a l'empresari que adopti mesures de tipus preventiu i per millorar els nivells de protecció de la seguretat i la salut dels treballadors; amb aquesta finalitat, poden fer propostes a l'empresari, com també al comitè de seguretat i salut perquè s'hi discuteixin. 
g) Proposar a l'òrgan de representació dels treballadors que s'adopti l'acord de paralització d
'activitats a què es refereix l'apartat 3 de l'article 21.

3. Els informes que hagin d'emetre els delegats de prevenció d'acord amb el que disposa la lletra c de l'apartat 1 d'aquest article s'han d'elaborar en un termini de quinze dies, o bé en el temps imprescindible quan calgui adoptar mesures adreçades a prevenir riscos imminents. Un cop transcorregut aquest termini sense que s'hagi emès l'informe, l'empresari pot posar en pràctica la seva decisió. 

4. Si l'empresari es nega a adoptar les mesures proposades pel delegat de prevenció segons el que disposa la lletra f de l'apartat 2 d'aquest article, cal que en doni els motius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cercar en aquest blog